pondělí 8. června 2015

Half Wild/ Napůl divoký; Sally Green


Yoli 2015
392stran
2. díl

Nathan se po tom, co obdrží tři dary od svého otce Marcuse, nejobávanějšího Černého čaroděje, vydává do jeskyně, kde se má setkat s Gabrielem. Jenže Gabriel nepřichází a Nathan začíná mít obavy, že ho chytili Lovci. I kolem něj neustále slídí Lovci, kteří mu jdou neúnavně po krku.  Ke všemu se uhnízdili v domku Černé čarodějnice Merkury, která zmizela i s jeho láskou Annalise, jenž díky kletbě usnula spánkem smrti podobným, takže nemůže začít ani s pátráním.

Když už se zdá situace beznadějná, objevuje se v jeskyni tajemný muž, který tvrdí, že je Gabriel naživu, a že ho za ním dovede. Nathan zprvu váhá, ale nakonec mu nezbývá nic jiného než riskovat. Krom Gabriela se setkává i s Černou čarodějnicí Van, která má pro něj návrh: Bílé, Černé a Poloviční čarodějnice se musí spojit, aby porazily Lovce nárokující si Evropu. Lovci chtějí vymýtit všechny Černé čarodějnice, což se jim v Británii už povedlo. Nyní chtějí očistit i Evropu, jediné místo, kde po celá staletí žijí Černé vedle Bílých v míru.

Nathan se má rozhodnout, jestli  se přidá k Alianci. Odměnou mu bude znovuoživení Annalise. Jenže to by znamenalo spojení se s Bílými čarodějnicemi a nejen to – i s jeho dávným nepřítelem. Krom toho se pere i se svým nově nabytým Nadáním, které nezvládá tak dobře, jak si představoval – nedokáže ho ovládat a lidi kolem něj kvůli tomu umírají. A aby toho nebylo málo, musí přemluvit svého otce Marcuse, aby se i on přidal k Alianci, což je vzhledem k jejich minulosti prakticky nemožné…

I když se mi Half Bad moc nelíbil (spousta násilí, krve a bezpráví + rodinné vztahy á la mexická telenovela, k tomu je hlavní hrdina věčně naštvaný rváč, který má potřebu všechny a všechno kolem sebe rozbít) Half Wild mě rozhodně nadchl. Možná to bylo tím, že už jsem byl připraven, co mám od knihy očekávat. A jestliže se mi první díl zdál moc brutální a krutý, dvojka je hotový masakr. Drastické vraždění čarodějnic a Lovců jako by nemělo konce a krví se rozhodně nešetří. Překvapilo mě, jak Sally Green (na fotkách působící tak mateřsky a křehce) může být tak krutá spisovatelka, která poslední část knihy promění v nechutná jatka.

Ale není to celé jen o krvi a násilí. Half Wild je i o síle pravého přátelství a lásky, o odvaze, nelehkých rozhodnutích a snaze přežít, když vám jdou všichni po krku.

Netypický trojúhelník, kdy se Nathan ,,rozhoduje,, mezi Gabrielem a Annalise je rozhodně něčím novým a svěžím. Celkově jsem zatím nečetl moc YA knih, kde by měli homosexuálové nějakou větší roli. Já osobně fandím Gabrielovi, protože těm dvěma to spolu sluší. Oni k sobě prostě patří!

Co mi v knize však chybělo, byla kouzla a magie. Vždyť to jsou čarodějnice, tak proč nekouzlí v jednom kuse? Proč své schopnosti nevyužívají častěji? Proč nemají víc superčarodějnických udělátek? Protože když nad tím přivřu oči, klidně by to mohli být X-meni. A já bych vážně ocenil něco, co by je od nich odlišilo.

Half Wild končí opět velmi otevřeně, a ke všemu v momentě, kdy čtenář prostě potřebuje vědět víc! Takže nám nezbývá nic jiného, než si počkat rok na závěrečný díl – Half Lost.

Na závěr chci poděkovat nakladatelství Yoli za poskytnutí recenzního výtisku.

Známka jako ve škole

1





3 komentáře:

  1. Jo! Konečně někdo kdo shipuje Nathana s Gabrielem! Moc se těším, až tu knížku začnu číst.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já osobně doufám, že jim to klapne :D Necháme se překvapit ve třetím díle :)

      Vymazat